Horeca Automatisering

Personeelstekort? Technologie schiet te hulp: Alles over de bestelzuil

By oktober 22, 2018 No Comments

Werkt een bestelzuil echt? Begin dit jaar presenteerden wij een nieuwe innovatie, namelijk een virtuele zuil waar gasten zelf bestellingen kunnen plaatsen. We blikken graag terug op de ontwikkelingen en successen van de bestelzuil en beantwoorden ook alle vragen.

Fors hogere besteding door gasten

In maart leverden wij de eerste bestelzuilen. Na de eerste maand werden er al aanzienlijke resultaten geboekt. Familie de Rijk van Lekkerrr in Amersfoort ervaarde een omzetverhoging van wel 28%. Inmiddels ligt de gemiddelde omzetstijging van deze locatie op 36,5%. De besteding per gast was dus meer dan eenderde keer zo hoog!

Is het niet onpersoonlijk?

Misschien denk je: zo’n virtuele zuil, dat is toch hartstikke onpersoonlijk? Eigenlijk valt dat best wel mee. Gasten voelen zich nog steeds serieus genomen, omdat er veel tijd en aandacht is besteed aan de gastbeleving en de vormgeving. Zo is er ruimte voor professionele productfotografie, maar kunnen ook video’s worden geïmplementeerd. Wij hebben maandenlang onderzoek gedaan naar de ideale gastbeleving, oftewel: waar voelt de gast zich het fijnst bij? Wat is de gastvriendelijkste en persoonlijkste manier om de bestelzuil in te richten? Tot nu toe hebben we alleen maar positieve feedback gehad, zoals: “het bespaart tijd”, “ik voel me niet meer opgejaagd” en “het systeem is makkelijk in gebruik.”

ntf bestelzuil uitgevoerd in het zwart met bestickering voor cafetaria's en andere horeca fastservice bedrijven.

Wat zijn de voordelen van een bestelzuil?

De bestelzuil verhoogt de omzet dus aanzienlijk. Maar er is meer. De zuil maakt korte metten met het personeelstekort in de horeca. De medewerkers kunnen zich weer focussen op waar zij goed in zijn, terwijl de gasten snel en gemakkelijk bestellingen plaatsen. Ook niet onbelangrijk: het bespaart veel tijd. Een ander belangrijk aspect is het inzicht in de allergenen. Steeds meer mensen hebben een allergie of intolerantie voor bijvoorbeeld gluten, lactose of kippenei. Nu kunnen zij de allergenen makkelijk inzien. Tot slot heeft de bestelzuil een korte terugverdientijd. Het is een investering, maar je krijgt er heel veel voor terug.

Hmmm, maar past zo’n bestelzuil bij mij?

Lijkt zo’n bestelzuil jou wel wat, maar weet je niet of het wel bij je bedrijf past? Wil je gewoon even met ons sparren over de beste oplossing voor jouw bedrijf? Geen probleem. We snappen dat je graag wat meer info wilt bij een product met zo’n impact. Laten we gewoon even bellen of mailen. Je kunt ons bereiken op info@ntf.nl of 0345 639 100.

F
F