Bezorgen & online bestellen

Hoe krijg je succes met bezorgen? Vijf tips

By november 7, 2018 No Comments

Had jij kunnen voorspellen dat eten en drinken bezorgen zo populair zou worden? In Nederland groeide de omzet van food met 57% in 2017! Speel hier slim op in en overweeg ook om te gaan bezorgen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Daarom hebben we hier vijf tips voor je waarmee bezorgen een succes gaat worden.

Doorlooptijden rapport van delivery op een iPhone X
iMac met bezorginformatie en delivery KPI

Bespaar tijd voor de consument

Tijd is het kostbaarste bezit van iedereen. Daarom is eten en drinken bezorgen ook zo populair geworden. Wat jouw websitebezoekers daarom niet willen is een website of app die langzaam is. Zorg ervoor dat de consument snel toegang tot je bestelwebsite hebt. Maak het je consument nog gemakkelijker door je bij meerdere verkoopkanalen te registreren. Dus niet alleen je website of app, maar bijvoorbeeld ook via Facebook en Instagram.

Zorg voor een leuke ervaring

Maak het mensen leuk om te bestellen en hun eten te ontvangen. Denk aan nette verpakkingen, saus in een apart bakje en apart een mes en vork. Vraag of mensen er bestek bij willen hebben. Besteed echt aandacht aan de hele ervaring. Gaat er iets mis? Los het netjes op, ook al is het niet jouw fout.

Zorg voor goede sturing en management

Het bestelproces moet soepel verlopen. Stel van tevoren wat KPI’s vast, bijvoorbeeld hoe lang het mag duren voordat een consument de bestelling ontvangt. Hou ook nauwkeurig in de gaten hoe elke stap verloopt. Waar gaat het goed, waar gaat het nog te langzaam? Zo kun je precies zien waar de verbetering zit.

Bekijk je assortiment kritisch

Hou je bezorgassortiment simpel om mensen niet te overspoelen met opties. Als je assortiment te uitgebreid is, gaat dit ook ten koste van de doorlooptijd. Kies bijvoorbeeld een paar eenvoudige producten en een of twee “speciale” producten die jouw eruit laten springen. Specialistische producten kun je op je website weergeven.

Kies voor een ander prijsbeleid

Werk niet met bezorgkosten, maar verwerk de bezorgkosten in je productprijs. Grote bestelwebsites voor eten staan het niet toe dat jij producten op je website voor een lagere prijs verkoopt dan op hun website. Daarom is het belangrijk om je bezorgkosten hier al in te rekenen. Je kunt mensen dan juist korting geven als ze het af komen halen. Twee vliegen in één klap!

Hopelijk hebben we je een beetje op weg geholpen met deze tips. Lijkt zo’n bezorgapp jou wel wat? Bekijk dan eens onze webpagina over bezorgen. En stuur ons vooral even een mailtje als je vragen hebt. We bespreken graag je opties!

Lees Verder
F
F