Het nieuwe bestellen

Meer dan 75% van de consument bestelt soms of regelmatig producten online. En dit aantal is nog steeds groeiende. Volgens kenners komt dit omdat de consument meer gemak wilt, liever niet wilt wachten op zijn of haar bestelling en online willen betalen. Cafetaria’s die inspelen op deze veranderingen in de markt, ervaren groei in bestellingen en bestedingen. Een grote groep bestelt via overkoepelende bestelsites. De voorkeur gaat uit naar eigen bestelwebsites. Voor de gast voor de herkenbaarheid en voor de horecaondernemer omdat de investering lager is.

Eet & Bestelsites 32%
Eigen Website 39%
Telefoon 29%

“Hogere  bestedingen”

“De gemiddelde online bestedingen liggen tussen de €14 en €15, wat ongeveer 40% meer is dan bestellingen via de telefoon. Via e-food zie je dat bestellingen niet alleen groter zijn, maar ook meer divers. Dat is de kracht van e-food.”

Jan Willems – Alida’s Smulpaleis

Online & Mobiel Bestellen Horeca

Next to food introduceert een uniek online bestelsysteem die speciaal voor de horeca is ontwikkeld. Hiermee bestellen gasten gemakkelijk en snel via een gepersonaliseerde online bestelwebsite die in de website van de betreffende horecagelegenheid is verwerkt. Resultaat? Hogere bestedingen en meer loyaliteit.

Hoe werkt het?

Gasten bestellen online met de mogelijkheid om direct via iDeal of creditcard te betalen, vervolgens rolt automatisch de bestelling uit de kassa of printer en wordt deze direct ingeboekt in de administratie. Makkelijk toch?

WAAROM E-FOOD?

Steeds meer horecagelegenheden kiezen voor hun eigen online bestelwebsite. Het e-food platform verwerkt nu 120.000 online bestellingen per jaar en is groeiende.

Daarom!

  • Een bestelwebsite in uw eigen huisstijl
  • Zeer voordelig t.o.v. overkoepelende bestelwebsites
  • Hogere gemiddelde bestedingen
  • Voor consumenten en zakelijke markt
  • Inclusief POS materiaal
  • Minimaliseert wachtrijen
  • e-food is optioneel direct gekoppeld met de kassa

REKENT U MEE?

Bij een gemiddelde (offline) besteding van € 7,- gaat dezelfde gast online via e-food € 12,- besteden. Dat betekent gemiddeld € 5,- meer per bestelling. Bij een gemiddelde van 68% brutowinst komt dat neer op € 3,40.

Benieuwd wat uw rendement is?